Przejdź do treści głównej

Jak efektywnie zarządzać czasem - 4 przydatne narzędzia

autor(ka): Mateusz Sadowski
2015-12-11, 14:35
archiwalne
Czy przydarzyło Ci się kiedyś, że podczas planowania swoich spotkań umówiłeś się z dwiema osobami na tę samą godzinę, lub zapomniałeś zapisać czegoś w swoim podręcznym kalendarzu i potem o tym zapomniałeś? Umiejętność efektywnego zarządzania czasem jest niezbędna, żeby sprawnie prowadzić swoją organizację, a nowe technologie mogą Wam w tym pomóc.

Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji, które pomagają w racjonalnym zarządzaniu czasem. Dzięki nim możemy lepiej rozplanować dzień i uniknąć sytuacji, kiedy mieliśmy zamknąć plan projektu wczoraj, a nawet nie jesteśmy w połowie…

Oto kilka z nich, zasługujących na szczególną uwagę:

Google Calendar

Jego wielką zaletą jest to, że jest dostępny wszędzie i przy każdym oprogramowaniu. Możemy go mieć na laptopie, smartfonie czy tablecie. Posiada szeroką paletę funkcji oraz personalizacji ustawień, których odkrywanie może zająć sporo czasu, ale na pewno nie będziemy tego żałować, gdy zaczniemy z niego w pełni korzystać. Jest bardzo elastyczny, czyli właśnie taki jaki powinien być kalendarz. Dzięki aktualizacji i dostępie do internetu pozwala na korzystanie z tego samego kalendarza na wszystkich urządzeniach mobilnych. Jest on także powiązany z kontem pocztowym oraz mobilnym dyskiem, więc jeśli używamy innych aplikacji Google, może on stworzyć narzędzie o nieograniczonych możliwościach.

Evernote

Jest to aplikacja w której da się przechowywać absolutnie wszystko. Można w niej zamieszczać zdjęcia, wideo, notatki, nagrania czy adresy ciekawych stron. Posiada ona funkcje katalogowania i kategoryzowania, tworzy ona swoistą prywatną bazę plików, a zaawansowana wyszukiwarka pomoże w krótkim czasie odnaleźć to czego szukamy. Program ten możemy wykorzystać do prowadzenia i zarządzania projektem, planowaniu podróży czy nauki. Jest dostępna w wersji na komputer i urządzenia mobilne, a przy dostępie do internetu pozwala na korzystanie z tej samej bazy na wszystkich urządzeniach.

Mind42

Program służący do tworzenia ,,map myśli”, czyli schematycznego zapisu pomysłów. Idealnie sprawdza się ona podczas burz mózgów czy spotkań projektowych. Mapy, które powstają dzięki tej aplikacji są przejrzyste i dostępne online – można je przesyłać innym i pracować równocześnie na tym samym pliku.

Toggl

Aplikacja, dzięki której możemy sprawdzić, ile czasu poświęcamy na wykonanie jakiegoś zadania. Możemy z niej korzystać online na sprzęcie mobilnym, jak również stacjonarnie. Pomoże ona w ustaleniu, ile czasu poświęciliśmy na nasze zadania w pracy, domu czy podczas odpoczynku. Jedynym utrudnieniem jest to że musimy pamiętać aby ją włączyć i wyłączyć, co czasami może sprawiać problemy.

Organizacja czasu jest jedną z najważniejszych umiejętności, która pomaga nam dobrze funkcjonować w pracy ale także w codziennym życiu. Oczywiście nie jesteśmy w stanie zapamiętać wszystkiego, dlatego warto jest korzystać z uproszczeń, jakie dają nam nowe technologie. Bo każdy chyba wie, że czas to pieniądz.


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologe.ngo.pl
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie