Przejdź do treści głównej

Dobra strona to klucz do sukcesu (Grudzień z grafiką cz. 3 - kreacje stron www)

autor(ka): Mateusz Sadowski
2015-12-22, 14:27
archiwalne
Organizacje pozarządowe mają często problem z utworzeniem atrakcyjnej oraz skutecznej strony internetowej, głównie z powodu braku funduszy na ten cel. Jednak możliwości, jakie daje nam internet powodują, że witryny niektórych organizacji są jednymi z najlepiej zaprojektowanych stron obecnych w sieci.

Dzięki dobrze zbudowanej stronie, organizacje mogą zyskać nowych darczyńców, którzy widząc profesjonalną witrynę polecą ją swoim znajomym, zwiększając tym nasze dotacje. Zachęcimy nią również wolontariuszy, ponieważ dobrze zobrazowany problem, którym się zajmujemy przekona ich, że warto nam pomóc. Dobra strona równa się większa widoczność naszej organizacji, dzięki temu o naszych akcjach usłyszy większa ilość osób. Dlatego warto poświęcić czas i włożyć większy wysiłek w stworzenie profesjonalnej platformy, ponieważ w przyszłości przyniesie nam ona mnóstwo profitów.

Oto przykłady kilku organizacji, które dowodzą że non-profit mogą mieć świetnie zbudowane strony, są one skuteczne oraz atrakcyjne i mogą posłużyć jako inspiracja.

Housing Working

Pierwszą rzeczą, która rzuca nam się w oczy po otworzeniu tej strony to cytaty osób zaangażowanych w organizację, dzięki temu podchodzimy do tego serwisu bardziej indywidualnie i od pierwszego wejścia czujemy związek z fundacją. Do tego strona prowadzona jest bardzo klarownie, informacje o tym, w czym pomaga znajdziemy pod hasłem ,,usługi”, jeśli jesteśmy zainteresowani wolontariatem niezbędne informacje znajdziemy po kliknięciu w ,,wolontariat”. Na głównej stronie wyświetlane są również informacje o nadchodzących wydarzeniach.

One

Strona ta jest bardzo dobrze zaprojektowana, ponieważ jest elastyczna. Świetnie wygląda na każdym urządzeniu mobilnym. Pod przyciskiem ,,Take Action” możemy od razu zaangażować się w akcję, którą proponuje nam fundacja. W intuicyjny sposób możemy dotrzeć do informacji na temat organizacji oraz problemów, jakie porusza - wystarczy tylko kliknąć w jeden z przycisków widocznych na górnym pasku: ,,O One”, ,,Zagadnienia”, etc.

Vittana

Strona ta wyróżnia się dzięki pełnym zdjęciem w tle, na którym nie ma wiele treści ale jest informacja o głównym celu organizacji. Aby uzyskać więcej informacji klikamy w link znajdujący się pod głównym hasłem. W witrynie znajdują się również linki nawigacyjne umożliwiające nam bezpośrednie zaangażowanie się w projekty. Dużym atutem jest to, że wygląda ona dobrze na każdym urządzeniu mobilnym.

Public Art Fund

Od razu po wejściu na tę witrynę pokazują nam się wydarzenia jakimi zajmuje się fundacja, a przesuwając suwak w dół, możemy zobaczyć ich pełny opis. Dzięki przyciskom ,,Co się dzieje”, ,,o Nas” i ,,Projekty”, które nie znikają w trakcie przeglądania strony, mamy możliwość poznania organizacji oraz przeszłych i aktualnych projektów. Strona ta jest bardzo przejrzysta, co ewidentnie działa na jej korzyść.

The Michael J. Fox Foundation For Parkinson’s Research

W prowadzeniu swojej fundacji Michael J. Fox, wykorzystuje status gwiazdy, który może zwrócić uwagę większej części społeczeństwa. Na stronie głównej widzimy jego zdjęcie oraz hasło zachęcające do wspierania jego inicjatywy. Link ,,Zrozumieć Parkinsona” daje możliwość poznania choroby ludziom, którzy nigdy nie mieli z nią styczności. Strona od razu pozwala zaangażować się darczyńcom, a dzięki przyciskom ,,Dotacje”, ,,Fundraise” i ,,Weź Udział” możemy kilkoma kliknięciami myszy wspomóc organizację.

Dobrze wyglądająca i prowadzona strona internetowa jest jednym z najważniejszych aspektów w promowaniu swojej organizacji. Przecież to właśnie tam darczyńcy poznają naszą fundacje, przyglądają się jej pracy i za jej pośrednictwem nas wspierają. Dlatego musimy postarać się o to, żeby po pierwszym wejściu na witrynę zapadała ona w pamięć i zachęcała do ponownego odwiedzenia.


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologie.ngo.pl
Wyraź opinię 0 1

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek