Przejdź do treści głównej

Słów kilka o stosowaniu hasztagów w marketingu organizacji

autor(ka): Mateusz Sadowski
2015-12-30, 14:25
archiwalne
Im częściej obserwuję działalność marketingową organizacji pozarządowych, tym bardziej jestem przekonany, że hasztagi odgrywają w niej bardzo ważną rolę. Dlatego powinny być one obowiązkowym narzędziem każdego marketingowca.

Oto kilka pomysłów, jak używać tagów.

1. Parowanie

Twitter zaleca nam używać tylko dwóch hasztagów w jednym tweecie. Ale jakich tagów użyć najlepiej? Czy tych najbardziej popularnych, które zobaczymy w co drugim poście, czy może niszowych, ale bardziej istotnych dla użytkowników?

Odpowiedz jest prosta – użyjmy obu. Sparujmy popularny hasztag z tagiem niszowym, aby osiągnąć dostęp do większej liczby odbiorców. Metoda ta sprawdza się bardzo dobrze, kiedy promujemy np. swoją imprezę lub kampanię. Parujemy hasztag, który trafi do szerokiego grona odbiorców z tagiem przeznaczonym dla konkretnego grona odbiorców.

Na Facebooku skuteczność hasztagów nie jest tak duża, jak w innych social mediach. Instagram za to charakteryzuje się tym, że im więcej tagów, tym większe zaangażowanie odbiorców.

Strona Hashtagify.me bada popularność hasztagów i może nam ona pomóc w dobraniu tych najlepszych.

2. Ukryj coś pod tagiem

Jest to najtańszy sposób promocji. Większość konferencji organizowanych przez duże firmy ma swój główny hasztag, a wiele z nich osobny tag dla każdej sesji. Znajdź listę tagów na Hootsuite.com lub Tweetdeck.twitter.com i zeskanuj je wstawiając filmy, linki do prezentacji, notatki, narzędzia, zdjęcia i wiele, wiele więcej.

3. Złapmy się na czacie

Możemy mieć najlepsze intencje dołączenia do twitterowego czatu, ale bądźmy szczerzy - nie zawsze się to udaje. Dobrą wiadomością jest to, że nie musimy uczestniczyć w czacie na żywo i skorzystać z zalet Twittera.

Szukaj hasztagu czatów, aby znaleźć pasujące tweety. Pamiętaj, aby uporządkować swoje wyszukiwanie na Twitterze, żeby uzyskać listę osób często korzystających z danego hasztagu.

4. Grupowanie

Ritetag.com jest narzędziem, które będzie grupowało Twoje hasztagi za pomocą oznaczeń kolorami. Działa to na Twitterze, Facebooku, HootSuite, TweetDecku i SproutSocial. Możesz też po prostu skorzystać ze strony www. To narzędzie pomoże Ci parować tagi jak profesjonalista.

5. Używaj lokalizacji hasztagów

Ludzie lubią wiedzieć, gdzie znajduje się osoba wstawiająca dany post. Jeśli skupiamy się na jakimś regionie w hasztagach, warto używać nazwy miasta, powiatu, województwa. Wtedy użytkownicy mogą nas odnaleźć.

Umiejętne używanie hasztagów w naszych postach z pewnością pomoże nam zwiększyć liczbę osób obserwujących naszą działalność w social media. Dlatego otwórzmy się na nowe marketingowe technologie i korzystajmy z nich, ponieważ jest to najtańszy sposób reklamy.

źródło: http://www.nonprofitmarketingguide.com


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologe.ngo.pl
Wyraź opinię 1 0

Skomentuj

KOMENTARZE

  • #kulturaKRK ~Kuba 20.01.2016, 04:04 #kulturaKRK czy #kulturaTRN to dobry sposób za skupienie wokół jednego #tagu wszystkich wydarzeń kulturalnych z regionu. W Krakowie i Toruniu działa :) ODPOWIEDZ

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek