Przejdź do treści głównej

Fundusz Innowacji wspiera grywalizację – Fundacja To My zdobywcą grantu technologicznego!

autor(ka): redakcja
2016-03-04, 10:00
Tegoroczna edycja Funduszu Innowacji dobiegła końca. Łącznie zgłoszone zostały 33 projekty, nad którymi Komisja Ekspertów z kilku dziedzin obradowała długie godziny, a autorzy najlepszych pomysłów wzięli udział w ekskluzywnym warsztacie biznesowym zorganizowanym przez firmę Intel. Wszystko to, abyśmy w końcu mogli zaprezentować zwycięski projekt. A jest o czym pisać!

Zwycięzcą technologicznego konkursu została Fundacja To My z Olsztyna, która zaprezentowała ambitny projekt związany z grywalizacją – MamBoGram.pl. Portal ma łączyć w sobie funkcje serwisu społecznościowego, CMS-a (systemu zarządzania treścią) oraz platformy grywalizacyjnej.

Jeśli termin ten jest Wam obcy, spieszymy z wyjaśnieniem – grywalizacja to przekształcenie określonych działań w rodzaj konkurencji - w proces zarówno wspomagający aktywność dzięki pobudzaniu do rywalizacji jak i sprawiający frajdę za sprawą zastosowanych elementów rozrywki wzorowanych na grach. Grywalizacja stosowana jest nie tylko w projektach społecznych, ale nawet w programach służących do efektywnego zarządzania czasem.

Nagrodami mogą być oczywiście jakieś określone korzyści czy upominki, ale przede wszystkim chodzi o to, by dzięki systemowi przyznawania punktów wprowadzić swoiste uporządkowanie i zachęcić do wykonywania określonych zadań w terminie.

Organizacje pozarządowe oraz klienci komercyjni będą mogli wykorzystać powstające właśnie narzędzie do tworzenia internetowych grywalizacji, a sama mechanika zbliżona będzie do tworzenia bloga na otwartej platformie. Jednym słowem, wszystkie niezbędne komponenty dostaniemy gotowe, w naszych rękach będzie jedynie ich poskładanie w całość odpowiadającą naszym potrzebom.

– Projekt platformy grywalizacyjnej mambogram.pl to bezpośrednie rozwinięcie gry planeta-zk.pl. Jakiś czas temu postawiliśmy przed Fundacją To My zadanie grywalizacji czytelnictwa i jego promocji. Po udanym projekcie angażującym użytkowników bibliotek postanowiliśmy poszerzyć zasięg umieszczając grę w sieci. Niestety, nie mieliśmy środków na programistów i grafików, którzy mogliby przygotować grę według naszego projektu – tłumaczy Marek Maruszczak z Fundacji To My.

Projekt będzie funkcjonował nieodpłatnie dla organizacji pozarządowych, co jest niezwykle istotnym jego punktem. MamBoGram.pl ma nie tylko dawać możliwość stworzenia własnego narzędzia grywalizacyjnego, ale również edukować polskie organizacje w zakresie wykorzystania takich rozwiązań do promocji swoich działań.

– MamBoGram.pl ma umożliwić innym organizacjom tworzenie podobnych (lub całkiem innych) grywalizacji, ale znacznie szybciej i prościej niż to było w naszym przypadku. Uruchomienie gry powinno być tak proste jak założenie bloga – mówi Maruszczak. – Grywalizacja to jeden z najprężniej rozwijających się trendów w biznesie, edukacji, sporcie i w wielu innych dziedzinach, w których działają NGO. Dzięki MamBoGram.pl NGO-sy otrzymają dostęp do szeregu przydatnych narzędzi, które pomogą im stworzyć niezwykłe i angażujące gry. To, co powstanie w wyniku wykorzystania naszego serwisu zależy od wyobraźni jego użytkowników. Dostaną od nas gotowe szablony, żeby łatwiej mogli zacząć – tłumaczy. – MamBoGram.pl będzie również mogła pełnić rolę platformy ułatwiającej współpracę między organizacjami ponieważ grywalizacje będzie można ze sobą łączyć. Gracze , którzy już się zaangażowali w jedną grę, mogą też brać udział w nowych grach innej organizacji – na zasadzie: im więcej gram, tym więcej mam. Organizacje łatwiej mogą dotrzeć do nowych odbiorców.

Co ważne, Fundacja To My nie jest debiutantem w tej kwestii. Stworzony przez nią projekt Planeta Zapomnianych Książek jest doskonałym przykładem zarówno samej grywalizacji, jak i pomysłowości oraz zaangażowania, bez których żaden pomysł nie może zostać wcielony w życie. Jednym z kluczowych punktów portalu MamBoGram.pl będą bezpłatne zasoby dostępne dla użytkowników bez konieczności rejestracji, a które – podobnie jak na PZK – pozwolą na zapoznanie się z tematyką grywalizacji poprzez poradniki czy banki wiedzy.

– Nie podjęlibyśmy się tego zadania gdyby nie wcześniejsze doświadczenia członków Fundacji To My w tworzeniu innych grywalizacji oraz prowadzeniu projektów grantowych. Bardzo ważne było również wsparcie organizacji i osób, z którymi w przeszłości i obecnie współpracujemy – przyznaje Maruszczak. – Zadanie nie jest łatwe i wymaga określonych umiejętności oraz znacznych nakładów pracy. Nie jest jednak niemożliwe a dzięki konkursom takim, jak Fundusz Innowacji, można pokonać jedną z największych trudności - barierę finansową. Mogliśmy też liczyć na pomoc ze strony organizatorów – bardzo przydatne okazały się warsztaty w firmie Intel. Nadal możemy liczyć na wsparcie przedstawicieli FRSI - dodaje.

Prace nad wdrożeniem projektu w życie już wystartowały, wersję beta narzędzia obejrzymy podczas majowego Sektora 3.0, natomiast do końca roku możemy spodziewać się sfinalizowania tego ambitnego technologicznego pomysłu! Trzymamy kciuki za powodzenie projektu, bo przecież właśnie po to powołany został Fundusz Innowacji!

Fundusz Innowacji jest częścią programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności pn. „Nowe Technologie Lokalnie”, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informatycznego.

Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologie.ngo.pl
Wyraź opinię 3 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • edukacja
  • nowe technologie