Przejdź do treści głównej

E-mail marketing – działaj, ale legalnie! (cz. 1)

autor(ka): Mateusz Sadowski
2016-07-18, 11:03
archiwalne
E-mail marketing to jedno z najlepszych narzędzi, jakie proponuje nam świat marketingu w XXI w. Musimy jednak pamiętać, że jest to działalność prowadzona w ramach polskiego ustawodawstwa, dlatego znajomość prawa w tej kwestii jest niezbędna. W innym przypadku możemy spotkać się z wieloma nieprzyjemnościami.

Zacznijmy jednak od tego, co to w ogóle jest e-mail marketing? Jest to skuteczny sposób na komunikację między twoją organizacją a darczyńcami. Dzięki niemu możesz w szybki sposób nawiązać kontakt ze sponsorami, których może zainteresować twoja działalność i zbudować z nimi relację.

Narzędzia tego możemy używać na wiele sposobów:

- Newslettery – użytkownicy mogą zarejestrować się na twojej stronie i dzięki newsletterom otrzymywać najnowsze informacje na temat organizacji.

- Zaproszenia – np. do wzięcia udziału w jakiejś akcji dobroczynnej lub festynie, które organizuje twoja fundacja.

- Podziękowania – jeśli jakiś darczyńca wpłaci datek na rzecz twojej organizacji, dzięki e-mailingowi możesz mu za to podziękować.

- Kampanie e-mailingowe – są to akcje realizowane już na szerszą skalę, przez zewnętrzne podmioty lub na zewnętrznych bazach mailowych. Mogą one dotyczyć przekazywania darowizn, informacji o akcji dobroczynnej itp.

Oczywiście to tylko kilka sposobów, które umożliwiają nam kontakt z użytkownikami za pomocą e-mailingu. Lista ta jest ciągle otwarta.

Przejdźmy teraz do części prawnej. W Polsce prawo e-marketingu regulują trzy ustawy:

1. Ustawa o ochronie danych osobowych – dzięki niej wiemy, w jaki sposób możemy zbierać, przetwarzać i wykorzystywać dane osobowe.

2. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – jest to najważniejszy dokument, jeśli chodzi o kwestię wysyłki informacji handlowej w formie elektronicznej. Reguluje on najważniejsze kwestie dotyczące mailingu, również sankcje za naruszenie tych zasad.

3. Ustawa Prawo Telekomunikacyjne – tutaj musimy zwrócić uwagę głównie na dwa artykuły – 13 i 172. Ten pierwszy zawiera definicję automatycznych systemów wywołujących, a drugi formułuje zakaz ich używania dla celów marketingu bezpośredniego, bez zgody abonenta oraz przesyłania niezamówionej informacji handlowej.

Dodatkowe informacje o stosowaniu mailingu zostały zawarte w dokumentach: ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przepisy regulujące zasady reklamy oraz kodeks cywilny.

Pamiętajmy, że za naruszenie tych artykułów obowiązuje kara pieniężna, a nawet odpowiedzialność karna, ale o tym w kolejnej części tekstu. Pamiętajmy, że legalne działanie powinno być priorytetem w naszych kampaniach marketingowych.

 


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: technologie.ngo.pl
Wyraź opinię 2 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • dane osobowe
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek
  • prawo