Przejdź do treści głównej

Pozyskiwać środki tak jak WOŚP! Rzecznik Orkiestry podpowiada [film]

autor(ka): Filip Żyro, technologie.ngo.pl
2017-02-01, 16:29
Jeżeli tylko istnieje platforma, za pośrednictwem której można pozyskiwać pieniądze, możemy być pewni, że znajdziemy tam Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Fundraisingowe działania WOŚP mogą stanowić wzór dla wszystkich organizacji pozarządowych. Podczas wideokonferencji poprzedzającej Sektor 3.0 opowiadał o nich rzecznik Orkiestry, Krzysztof Dobies. Zobacz zapis tego spotkania.

Coraz więcej pieniędzy trafia do fundacji cyfrowo. Jak podkreślił Krzysztof Dobies, już ponad 25% wszystkich środków przekazywanych na rzecz fundacji pochodzi ze zbiórki elektronicznej. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy co roku wzbija się na wyżyny kreatywności, aby na jeden dzień zawładnąć świadomością Polaków. To dzięki ciężkiej pracy i nieszablonowym działaniom można powiedzieć, że WOŚP ma jeden dzień w roku zarezerwowany w sercach Polaków tylko dla siebie. Jak od kuchni wyglądają działania WOŚP można było przeczytać w naszym artykule "Totalne, technologiczne działania WOŚP".

Najbardziej charakterystycznym sposobem zbiórki, który kojarzy nam się z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, jest zbieranie do tzw. puszek. Jednak WOŚP od wielu lat wykorzystuje coraz bardziej zaawansowane technologicznie sposoby zbierania pieniędzy i nie chodzi tu tylko o internetowy przelew. Aukcje internetowe Allegro, zbiórki za pośrednictwem smsów, terminale zbliżeniowe, crowdfunding na Siepomaga czy nawet portfel bitcoinowy – wszystkie te elementy składają się na to, że co roku wpływy na rzecz WOŚP są coraz wyższe. 

Krzysztof Dobies radził, że warto mieć oczy otwarte na możliwości pozyskiwania środków, które dają nowe technologie. Znakomitym przykładem są wspomniane wcześniej karty płatnicze. Polacy kochają płacić kartami – według najnowszych danych NBP, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość transakcji kartami płatniczymi wyniosła 454 mld zł, co odpowiada prawie 1/3 PKB Polski i jest sumą o 13,6% większą niż rok wcześniej. NBP podaje również, że 80% kart w portfelach Polaków to karty zbliżeniowe, a z kolei z danych Mastercard wynika, że już 2/3 wszystkich transakcji kartą w Polsce to płatności zbliżeniowe.

Rzecznik Orkiestry zwracał uwagę, że do wyposażonych w terminale płatnicze wolontariuszy WOŚP ustawiały się kolejki chętnych do wpłacenia zbliżeniowo kartą płatniczą. Dodatkowym walorem wykorzystania terminali płatniczych jest fakt, że organizacja buduje wizerunek zaawansowanej technologicznie.

Wiele narzędzi dostępnych w Internecie można wykorzystać kompletnie za darmo. Krzysztof Dobies podpowiadał, które z nich są warte zainteresowania i jak je wykorzystać.

Sektor 3.0 udostępnia poniżej zapis wideokonferencji, w której prelegent dzielił się swoją wiedzą i odpowiadał na pytania uczestników zadawane na portalach społecznościowych w trakcie transmisji.


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Wyraź opinię 2 1

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek