Przejdź do treści głównej

Zbieraj datki dla organizacji na Facebooku

autor(ka): Filip Żyro, technologie.ngo.pl
2017-11-22, 06:46
Dzisiaj już nie trzeba przekonywać, jakie korzyści może dać organizacji non-profit obecność na Facebooku. Komunikacja za pośrednictwem social mediów stała się dzisiaj oczywistością, a korzyści, jakie niesie mądrze poprowadzony profil organizacji pozarządowej są nie do przecenienia. Jednak platforma Marka Zuckerberga daje znacznie więcej możliwości, niż tylko wrzucanie postów i zdjęć z życia organizacji. Warto je poznać.

Od jakiegoś czasu Facebook stara się aktywnie wspierać organizacje, dając im dostęp do specjalnych narzędzi na portalu. Dobrym przykładem może być możliwość utworzenia specjalnego przycisku CTA (call to action), który umożliwia przekazanie darowizny organizacji za pośrednictwem dosłownie kilku kliknięć. Podpowiadamy w jaki sposób aktywować przycisk, który będzie widoczny na stronie domowej organizacji na Facebooku.
 

 

Warto zaznaczyć, że możliwość dodania przycisku odpowiedzialnego za datki pojawia się wyłącznie, gdy jako obszar naszej działalności wybierzemy “organizacja non-profit”. Następnie musimy zostać zweryfikowani przez pracownika Facebooka, jako rzeczywista organizacja działająca charytatywnie. W tym celu należy wypełnić specjalną ankietę, którą znajdziemy pod adresem https://www.facebook.com/donate/signup.

Po wypełnieniu odpowiedniego formularza zostaniemy poproszeni o powiązanie naszego przycisku z odpowiednim numerem bankowym. Zanim jednak to zrobimy, warto przedyskutować tę kwestię z kimś obeznanym w finansach i księgowaniu darowizn na rzecz organizacji.

Nowością wartą odnotowania jest również analogiczny przycisk dla datków, który możemy aktywować podczas prowadzenia relacji na żywo za pośrednictwem Facebook Live. Od niedawna portal społecznościowy umożliwia przekazywanie środków z poziomu telefonów komórkowych dla relacji na żywo. Jest to opcja dostępna na razie w USA, ale niedługo na pewno trafi do użytkowników na całym świecie. Trzeba oczywiście zadbać o odpowiednio interesujący materiał, a także jeżeli myślimy o zbieraniu datków w ten sposób, na pewno nie zaszkodzi zasugerować oglądającym transmisję na żywo, że mają taką możliwość.
 

 

Krótki poradnik, w jaki sposób aktywować przycisk “dotacje” który znajduje się pod tym linkiem, może stanowić uzupełnienie do tego, co zostało tu napisane. Warto zaznaczyć, że do przeprowadzenia relacji live z możliwością dodatków, potrzebne są:

  • zweryfikowana strona

  • prowadzenie relacji przez administratora strony

  • najnowsza wersja Facebook, Mentions lub Menedżera Stron na systemie iOS (na Androida pewnie trafi niebawem)

Myślę, że choć jest to opcja na chwilę nie dostępna w Polsce, warto przygotować się do niej zawczasu, bowiem daje bardzo duże możliwości osobom nastawionym na zbiórkę pieniędzy online. Poniżej znajdziecie kilka porad, w jaki sposób angażować odbiorców w trakcie nadawania na żywo.
 

 

Warto zaznaczyć, że niestety w życiu rzadko można liczyć na otrzymanie czegoś za darmo. Podczas rejestracji wyszczególnie jest bowiem, że "Organizacje charytatywne korzystające z narzędzi przekazywania datków na Facebooku ponoszą 5% opłatę za obsługę platformy i realizację wpłat, która będzie automatycznie odejmowana od każdego datku przekazanego na Twoją organizację charytatywną na Facebooku". Oznacza to, że przekazana kwota zostanie pomniejszona o wspomniane 5%. Czy to się opłaca? Na to pytanie każda orgnizacja musi odpowiedzieć sobie sama.

Możliwość umieszczenia przycisku dotacji może okazać się bardzo pomocna w przypadku prowadzenia organizacji żyjącej z dobrowolnych zbiórek pieniędzy. Warto zaznajomić się z tą możliwością, a także zacząć powoli przygotowywać się na pojawienie przycisku w relacjach na żywo na platformie. Na pewno nie zaszkodzi raz na jakiś czas przygotować wpis lub grafikę przypominającą naszym fanom, że dajemy możliwość przekazania nam pieniędzy z poziomu Facebooka.

Więcej o tym, jakie korzyści mogą mieć organizacje korzystające z Facebooka, można znaleźć na tej stronie.


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Wyraź opinię 4 1

Skomentuj

KOMENTARZE

  • pytanie ~Emil 23.11.2017, 09:46 Czy taką formę pozyskiwania darowizn należy zgłosić jako zbiórkę publiczną? ODPOWIEDZ

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • fundusze, fundraising, finansowanie
  • media społecznościowe
  • nowe technologie
  • PR, promocja, wizerunek