Przejdź do treści głównej

Facebook wyciąga rękę do organizacji pozarządowych

autor(ka): Filip Żyro
2018-08-13, 03:42
Facebook ogłosił bezpłatny dostęp do platformy Workplace dla organizacji trzeciego sektora i instytucji edukacyjnych w Polsce. To element globalnego programu Workplace for Good. Jednocześnie przedstawiciele Facebooka oddali do dyspozycji organizacji pozarządowych specjalne miejsce Warszawie Przestrzeń from Facebook w samym centrum Warszawy.

Workplace for Good

Facebook ogłosił nieodpłatne udostępnienie polskim organizacjom pozarządowym platformy Workplace. Usługa ta, rozwijana od 2016 roku, zapewnia narzędzia wspólnej pracy firmom i organizacjom każdej wielkości, strukturze, czy charakterze działania.

W ramach programu Workplace for Good firma zdecydowała się na wspieranie instytucji pozarządowych i edukacyjnych na całym świecie poprzez udostępnienie narzędzi, które ułatwiają komunikację i współpracę w ramach organizacji.

Podczas inaugurującego spotkania programu w Polsce, w Przestrzeni from Facebook przedstawiciele trzeciego sektora mieli okazję dowiedzieć się więcej o programie Workplace for Good. Workplace systamatycznie się rozwija: po niespełna dwóch latach od uruchomienia Workplace, z plaformy korzysta ponad 30 tysięcy firm i organizacji.

– Dzięki tej platformie i narzędziom, które oferuje, mogą pracować lepiej, szybciej i bardziej efektywnie. Co ważne, nie są to tylko podmioty komercyjne – wśród nich są tysiące organizacji pozarządowych i edukacyjnych, których podstawową motywacją jest działanie na rzecz lepszego świata. W miarę naszych możliwości chcemy ułatwić im realizację tego celu. Wiemy, że organizacje pozarządowe każdego dnia wymieniają wewnętrznie tysiące informacji, pracują z zespołami i wolontariuszami rozsianymi często po całym kraju. Mamy nadzieję, że oddanie w ich ręce platformy Workplace pomoże uczynić ten proces wydajniejszym i łatwiejszym – tłumaczył Robert Bednarski, Facebook Country Manager CEE.



 

Jakie korzyści niesie Workplace?

Workplace oferuje organizacjom pakiet narzędzi codziennej pracy, takich jak wideo chat i Workplace Groups, które ułatwiają codzienną komunikację i pozwalają na efektywne zarządzanie zadaniami. Warto zaznaczyć, że w ramach ciągłego rozwoju Workplace oferuje coraz więcej integracji narzędzi zewnętrznych, jak chociażby SurveyMonkey czy Dropbox, a także możliwa jest implementacja botów, które będą usprawniały pracę zespołu.

Warte podkreślenia są także starania Facebooka, aby platforma Workplace była dostępna dla osób niepełnosprawnych – np. dzięki narzędziom ułatwiającym pracę osobom niewidomym oraz niedowidzącym poprzez odczyt głosowy tekstu na ekranie. 

Niektóre z działających w Polsce stowarzyszeń miały już okazję przekonać się o zaletach platformy Workplace.

– Coraz częściej potrzebujemy przedyskutować pewne kwestie, pracować wspólnie nad projektem, wymienić się doświadczeniami i celebrować razem sukcesy. Są narzędzia, które można wdrożyć dodatkowo, ale my potrzebowaliśmy narzędzia, które będzie kompleksowe i zaktywizuje naszych członków. Z żadnym innym narzędziem nie udało nam się zaangażować więcej niż dziesięć osób. Jesteśmy chwilę po wdrożeniu Workplace, a mamy już zalogowanych ponad sto osób. Reszta dołączy do nas po wakacjach. Cały czas dostajemy zapytania od członków, kiedy dostaną zaproszenie do Workplace. Jest to pierwsze rozwiązanie, które wywołało w organizacji tyle pozytywnego szumu – opowiada Marta Zięba-Szklarska, Dyrektor ds. Rozwoju w Europejskiej Federacji Doradców Finansowych.

Workplace for Good to nieustannie rozwijany i ulepszany program, który oferuje pakiet narzędzi mobilnych organizacjom, które ich najbardziej potrzebują. Narzędzia premium będą darmowe dla instytucji pozarządowych i edukacyjnych na całym świecie.

Z okazji wydarzenia zorganizowanego w Przestrzeni from Facebook mieliśmy okazję porozmawiać z Robertem Bednarskim, który wyjaśnił nam, jak Facebook rozumie misję pomocy organizacjom pozarządowym i jakich działań możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości.
 

Robert Bednarski, Facebook Country Manager CEE

Filip Żyro: – Facebook od dłuższego czasu wyciąga rękę do organizacji pozarządowych. Najpierw zrezygnował z pobierania prowizji od datków przekazywanych przez jego platformę, teraz oferuje organizacjom swoje narzędzie Workplace w wersji premium za darmo, a do tego udostępnia tę wspaniałą przestrzeń w samym sercu Warszawy?

Robert Bednarski: – Wartości wielu organizacji pozarządowych są po prostu bliskie misji Facebooka. Chcemy zbliżać ludzi do siebie nawzajem, a także dawać im możliwość tworzenia wartościowych wspólnot. Przestrzeń udostępniamy po to, aby organizacje wspólnie mogły działać, spotykać się, a także edukować innych. Uważamy, że organizacje pozarządowe odgrywają fundamentalną rolę w budowaniu społeczeństw przyszłości, bo to właśnie one są najbliżej najważniejszych problemów tego świata i chcemy w rozwiązywaniu tych problemów im pomóc. Między innymi dlatego też organizujemy Facebook NGO Day, a także  otworzyliśmy Przestrzeń from Facebook, którą oddajemy do dyspozycji organizacji pozarządowych. Zainteresowane organizacją wydarzenia organizacje mogą dokonywać rezerwacji poprzez dedykowaną stronę. Wszystkie inicjatywy, które mają tam miejsce na bieżąco można śledzić na stronie Przestrzeni na Facebooku.

Jednocześnie staramy się również rozwijać współpracę z organizacjami pozarządowymi na wszystkich możliwych szczeblach. Wspomniałeś o przycisku do przekazywania datków, ale prowadzimy również działania na poziomie globalnym wspólnie z UNICEF-em czy Czerwonym Krzyżem. Staramy się również reagować na ważne wydarzenia na świecie, tak jak to miało w przypadku ostatnich tragicznych pożarów w Grecji, gdzie wspieraliśmy grecki oddział Czerwonego Krzyża w zbieraniu funduszy na ratowanie zagrożonych pożarem osób.

Dużo dzisiaj mówiono na temat narzędzia, które Facebook udostępnia od tego miesiąca organizacjom pozarządowym za darmo. Czym zatem jest Workplace, o którym tyle dzisiaj opowiadano?

R.B.: – Workplace to platforma do zarządzania komunikacją w zespole, dzieleniem się ważnymi materiałami czy przypisywaniem osób do konkretnych zadań. To platforma, która integruje szereg rozwiązań, jednocześnie będąc bardzo prostą w obsłudze. Po pierwsze jest stuprocentowo mobilna, po drugie korzysta z interfejsu Facebooka, z którego codziennie korzysta 13 mln ludzi w Polsce. Dzięki temu nowi użytkownicy bez problemu odnajdują się w intuicyjnym i dobrze im znanym środowisku Workplace. Workplace można nazwać rozbudowanym Facebookiem skrojonym pod służbowe potrzeby.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że Facebook ma zamiar przeprowadzić cykl szkoleń, które pomogą organizacjom i indywidualnym użytkownikom korzystać z narzędzi cyfrowych.

Jakich szkoleń od Facebooka możemy spodziewać się w ciągu kilku najbliższych miesięcy?

R.B.: – W najbliższym czasie wystartujemy z programem edukacyjnym, w ramach którego zorganizujemy szkolenia z zakresu rozwijania kompetencji cyfrowych dla osób wkraczających na rynek pracy. Będą to szkolenia o bardzo szerokim spektrum, od wiedzy dla niektórych podstawowej, po zaawansowane kursy programowania. Zamierzamy przeszkolić ponad 50 tys. osób, w tym 12,5 tys. właśnie w Przestrzeni, w której się znajdujemy. Początek jesienią tego roku.


Tekst pochodzi z serwisu technologie.ngo.pl


Źródło: Technologie.ngo.pl
Wyraź opinię 7 1

Skomentuj

KOMENTARZE

  • Fly On The Cloud ~Patryk 23.08.2018, 06:32 Mało kto wie, ale jest polski partner Facebooka, który pomaga wdrażać Workplace do organizacji non profit, szkoli oraz tworzy strategię komunikacji wewnętrznej pod kątem określonej organizacji :) firma nazywa się Fly On The Cloud ODPOWIEDZ

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • nowe technologie
  • wspieranie organizacji
  • współpraca z biznesem