Przejdź do treści głównej

Pracownia Gier Szkoleniowych na warsztacie Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji [relacja]

autor(ka): Filip Tomaszewski
2006-09-05, 10:14
archiwalne
"The Art and Science of Simulation and Gaming Design" - pod tym hasłem odbyło się zakończone w zeszłym tygodniu doroczne spotkanie warsztatowe Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji (ISAGA – International Simulation and Gaming Association).
Uczestnicy z 15 krajów świata spotkali się w austriackim miasteczku Dornbirn, w Alpach, żeby przez tydzień szlifować swoje umiejętności projektowania gier i symulacji. Naukowcy akademiccy, nauczyciele, doradcy biznesowi, trenerzy i terapeuci pracowali pod okiem uznanych światowych ekspertów w pięciu międzynarodowych zespołach projektowych. Każdy zespół przygotował i przetestował prototyp nowej gry. Tematy i zastosowanie nowych gier są bardzo różne: od gry wzmacniającej zdolności przywódcze menadżerów w celu wzmocnienia procesu zarządzania zmianą w organizacji, poprzez grę dla uczniów dotyczącą ochrony środowiska i zmian ziemskiego klimatu, aż po gry biznesowe inspirujące do znalezienia innowacyjnych rozwiązań dla strategii firmy.

Polskę reprezentowały Jagoda Gandziarowska i Joanna Średnicka z warszawskiej Pracowni Gier Szkoleniowych oraz doktorantka z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Joanna Woźniakiewicz.

„Gry symulacyjne znajdują coraz szersze zastosowanie w praktyce”, twierdzi profesor Willy Kritz, organizator tegorocznego spotkania. „Najistotniejszą dziedziną zastosowania gier symulacyjnych jest rozwój organizacji i doradztwo strategiczne w gospodarce i polityce. Ponadto gry stosuje się jako narzędzie oceny kompetencji w rekrutacji pracowników oraz coraz częściej w profesjonalnych szkoleniach i programach rozwojowych dla pracowników.”

Pracownia Gier Szkoleniowych pod okiem holenderskiego eksperta i praktyka Vincenta Petersa przygotowała grę „Square Dance”, skierowaną dla przedsiębiorstw pomagającą zoptymalizować funkcjonowanie łańcucha dostaw. Scenariusz gry „Square Dance” oparty jest na założeniach słynnej „Gry Piwnej”, opracowanej w latach 50. w amerykańskim Instytucie Technologii - MIT.

Więcej na temat:

  • Międzynarodowe Stowarzyszenie Gier i Symulacji: www.isaga.com
  • Polscy członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Gier i Symulacji - Pracownia Gier Szkoleniowych: www.pracownia.edu.pl

Wiadomość nadesłana przez czytelniczkę/czytelnika portalu www.ngo.pl.

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • współpraca z biznesem